Saturday 30 August 2014

The orientation camp in London part2


Seuraavana ja viimeisenä päivänä leirillä käytiin lähempänä Westminster Abbeytä ja London eyessa! Meitä oli leirillä n. 130 vaihto-oppilasta, mutta jaettiin pieniin ryhmiin, jotka erotettiin värirannekkeilla, meillä oli tietysti paras & vihreä ryhmä (vihreä ryhmä sisälsi maat Suomi Unkari Tsekki & pari muuta ), mikä näkyy alemmassa kuvassa ;-)



Käytiin myös katsomassa vahdin vaihtoa Buckingham palacen luona (olikohan kuninkaalliset paikalla..?)! Päivä oli myös erittäin kiireinen & uuvuttava, nähtävyyksien jälkeen päästiin vielä shoppailemaan Oxford Streetille !! Ei keretty käymään kuin parissa kaupassa, sillä paikka oli täynnä älyttömän suuria & tunnettuja liikkeitä (kuten Primarket, Topshop, Bershka & Forever21 & River Island ymym =TAIVAS), eikä aika ois millään riittänyt niihin :-( No mun hosteilta on 15min matka Lontooseen, joten tulee käytyä varmaan pari kertaa sielä lisää !!

Tänään saavuin mun hostien luo, asun siis Canterburyssa äidin, isän ja mun host-siskon kanssa. Mulla on ihan mieletön perhe täällä, josta teen viikon kulueessa varmasti postauksen ja saatte kuulla lisää :--)
  Huomenna ( taino suomessa varmaan luette tätä vasta sunnuntaina, joten tänään ) mun host-äiti lupas viedä mut ja mun siskon tutustumaan tulevaan 'kotikaupunkiin' & näyttää koulureitit & parhaimmat kaupat > luvassa siis shoppailua - jee ! Tosin shoppailu on myös paljolti välttämättömien arjen käyttötavaroiden hankkimista. Tajusin nimittäin tänne muuttaessa - ja kasseja purkaessa - että en oikeastaan aiemmin Suomessa edes tajunnut oikeasti muuttavani tänne, oli vaan fiilis että jee pääsen leirille lontooseen.... Joten puuttuu paljon lämmintä vaatetta, suihkugeelit, rasvat, hiushoito tuotteet..... En ees halua mietttiä mitä kaikkea oikeasti tarvitsen kykenemään elämään - Tässä vaiheessa äiti ja isi on tietty jo pyörtyneet, joten terveiset Suomeen että en oo ostamassa koko Canterburya tyhjäksi! 
  Kello on vasta puoli 11 mutta oon ihan älyttömän väsynyt ja hostit sano että tarvitaan kunnon akkujen lataukset huomista varten, joten hyvää yötä !
 Ja ehkä ensikerralla pystyisin jo alottamaan englanniksi kirjoittamisen, kun kommunikointi alkaa sujua vihdoin :--)

No comments:

Post a Comment